clear_all

Національний Університет Кораблебудування ім. адмірала Макарова

В Національному університеті кораблебудування імені адмірала Макарова відбулась вже XII наукова конференція «Інновації в суднобудуванні та океанотехниці». Вона проходить щорічно та збирає кращих фахівців, науковців України в галузі суднобудування. Спеціалісти представляють свої наукові дослідження.
Цього року на конференцію надійшло близько 190 наукових доповідей з різноманітних питань.
Захід присвятили пам’яті Геннадія Єгорова – видатного корабела, науковця, професора кафедри теорії проєктування суден НУК імені адмірала Макарова, генерального директора Морського Інженерного бюро.
Його син – Олександр Єгоров був присутнім на конференції та розповів про значний внесок батька в сучасне суднобудування. До речі Олександр Єгоров наразі очолює Морське Інженерне бюро.
Ректор НУК імені адмірала Макарова Євгеній Трушляков, відкриваючи захід, зазначив, що вітчизняне суднобудування знаходиться в стагнації. Україна несе через це втрати ВВП. Доля суднобудування і заводів, які ще як-не-як працюють – незрозуміла, — зауважив ректор.
І це попри те, що в країні досі є великий кадровий, науковий потенціал, який, щоправда, щороку втрачається. Потрібно звернути на це увагу, щоби остаточно не втратити суднобудівну галузь, — певен Євгеній Трушляков.
Він розповів, що професори НУК імені адмірала Макарова підтримали ініціативу створення стратегії й розвитку суднобудівної галузі України до 2030 року. Це лише перший крок. Все залежить від волі уряду.
«Для нашого університету і суднобудівних, проєктно-конструкторських підприємств, їхні перспективи розвитку пов’язані зі збільшенням замовлень з боку судновласників та розробки нових типів суден. Насамперед це стосується річкових суден типу ріка-море. Оскільки річкові перевезення містять значний нереалізований потенціал, як вантажних, так і пасажирських перевезень. Лише за такого сценарію вітчизняні компанії з проєктування суден отримають замовлення для продовження їх діяльності, а наш університет відповідні замовлення, щодо підготовки кадрів, фахівців. Другий перспективний напрямок розвитку нашого університету – це освітня та наукова діяльність на міжнародному рівні», — розповів Євгеній Трушляков.
Олександр Єгоров зауважив, що Морське Інженерне бюро брало участь у цій конференції ще з самого початку – 12 років тому. Щобільше, він розповів, що це єдина наукова конференція суднобудівного профілю в Україні. Науковець поділився інформацією про останні новинки суднобудування у світі, розповів над якими замовленнями працює інженерне бюро. Весь світ зараз переходить на так зване зелене судноплавство.
«Якщо говорити про вантажні судна, то вони мають бути максимально сучасними та ефективними, з максимальним використанням габаритів внутрішніх водних шляхів, в них мають бути застосовані сучасні джерела енергії. Має розглядатись варіант, наприклад зрідженого газу: метанолу, аміаку. У нас відсутня інфраструктура по використанню альтернативних джерел енергії, єдиний можливий варіант — використання енергетичної установки дизельної або комбінації дизельно-електричної установки. Якщо брати судна іншого призначення, то основний тренд зараз – екологічність, зелене судноплавство».
Науковці НУК імені адмірала Макарова теж не відстають від сучасних трендів. Наприклад доповідь професора, доктора технічних наук, проректора з наукової роботи Геннадія Павлова була присвячена підвищенню зарядів суднових тягових батарей, які використовуються на електричних суднах. Цей напрям є доволі молодим. Але попри це, вже багато країн у світі перейшли на електричне суднобудування.
«Більшості електричних суден немає і трьох років, але багато країн, які мають відношення до суднобудування, вже перейшли до активного будівництва електричних суден. Наш університет взяв участь у спільному проєкті з китайськими колегами у цьому напрямку. Будівництво систем керування для потужних зарядних систем для транспорту і суднових тягових батарей», — розповів Геннадій Павлов.