Мотиваційний лист – це документ, що представляє собою письмово викладену вступником у довільній формі інформацію про його особисту зацікавленість у вступі на певну спеціальність / освітню програму / спеціалізацію / заклад освіти та відповідні очікування, досягнення в навчанні та інших видах діяльності з указівкою на коло інтересів і нахилів. Документ подається вступником до закладу вищої та фахової передвищої освіти, до якого в разі технічної можливості та необхідності можу бути додані копії (фотокопії, сканкопії) матеріалів, що підтверджують викладену в листі інформацію.
Мотиваційний лист є обов’язковим для вступників, які планують здобувати освіту в НУК за ступенями / рівнями «фаховий молодший бакалавр», «молодший бакалавр», «бакалавр» (на основі повної загальної середньої освіти, ОКР «кваліфікований робітник» та на основі диплома молодшого спеціаліста / молодшого бакалавра / фахового молодшого бакалавра) та «магістр».
Зразок:
Голові приймальної комісії
Національного університету кораблебудування
імені адмірала Макарова
проф. Трушлякову Є. І.
вступника на спеціальність
142 Енергетичне машинобудування
Сергієнка Сергія Сергійовича,
тел. 050-050-0505
Зразок:
Шановний Євгене Івановичу!
або
Шановний Євгене Івановичу!
або
ШАНОВНИЙ ЄВГЕНЕ ІВАНОВИЧУ!
Зразок:
Однією з моїх пріоритетних цілей є здобуття освіти саме в Національному університеті кораблебудування імені адмірала Макарова з огляду на те, що він уже не одне десятиліття підтверджує свою першість у всьому та має бездоганну репутацію на ринку освітніх послуг. Знаю, що його випускники є затребуваними як в Україні, так і закордоном. Тому мені теж дуже хочеться опинитися в одному ряду з тими, чия історія успіху почалася в НУК.
зазначити, що цікавить особу як вступника в обраній спеціальності / освітніх програмах;
проаналізувати, які вже наявні соціальні навички, психологічні риси, нахили, інтереси, вміння тощо стануть корисними в опануванні спеціальністю / освітніми програмами. В цій частині вступник також може повідомити про себе таке (за наявності відповідних даних і технічних можливостей Єдиної державної електронної бази з питань освіти вступник може додати копії (фотокопії, сканкопії) матеріалів, що підтверджують викладену в листі інформацію):
а) участь у конкурсах / олімпіадах та призові місця, що посів вступник;
б) участь у майстер-класах, тренінгах, семінарах, проєктах, конференціях, симпозіумах тощо;
в) наявність опублікованих наукових статей / тез;
г) володіння іноземними мовами;
ґ) заняття спортом;
д) заняття волонтерською та благодійною діяльністю;
е) наявність військового досвіду та / або статусу учасника бойових дій.
окреслити свої кар’єрні перспективи, тобто повідомити, ким планує вступник працювати після завершення навчання в НУК;
довести, чому саме кандидатурі вступника ПК НУК має віддати перевагу, можливо, з опертям на попередні академічні успіхи (у закладі середньої освіти / в коледжі / на бакалавраті тощо).
Зразки фраз:
Я прагну здобути вищу освіту за спеціальністю 142 Енергетичне машинобудування, насамперед сфокусувавшись на освітній програмі «Двигуни внутрішнього згоряння» з таких причин:
Відзначу, що задуми, які планую втілити в життя, стануть реальністю й завдяки низці інших причин. По-перше, я належу до категорії людей з аналітичним мисленням. По-друге, маю досвід конструкторської роботи, оскільки протягом навчання в школі відвідував відповідний гурток. По-третє, я також володію кількома мовами (англійська, німецька), що дасть можливість ознайомлюватися з іноземними джерелами інформації. По-четверте, …
Зразок:
Тож вірю, що я цілком можу стати студентом НУК і здобувати вищу освіту за спеціальністю 142 Енергетичне машинобудування, бо маю сили, готовність і непереборне бажання поповнити списки технічної еліти нашого міста та всієї країни! Відчуваю, що це можливо з НУК!
Дякую за приділений час прочитанню листа!
Розгляд мотиваційних листів здійснюється з урахуванням таких критеріїв (за пріоритетом залежно від обраного рівня / ступеня здобуття освіти):
1. Рівень попередніх академічних здобутків, у зв’язку з чим пріоритети розподілятимуться так:
а) наявність відзнак у документах про попередньо опанований рівень освіти:
– особи, які здобули повну загальну середню освіту (профільну середню освіту) із золотою або срібною медаллю;
– особи, які здобули освітньо-кваліфікаційний рівень кваліфікованого робітника за фахом і отримали відповідний диплом із відзнакою;
– особи, які здобули рівень вищої освіти й отримали відповідний диплом із відзнакою;
б) наявність документа про попередньо опанований рівень освіти із високим рівнем знань за профільними предметами та загальним достатнім і середнім рівнем знань:
– особи, які мають високий рівень компетентностей із профільних для обраної ними спеціальності дисциплін;
– особи, які отримали свідоцтво про здобуття повної загальної середньої освіти;
– особи, які здобули освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста або освітньо-професійний ступінь фахового молодшого бакалавра за фахом;
– особи, які здобули будь-який ступінь вищої освіти.
2. Рівень академічної активності, у зв’язку з чим пріоритети розподілятимуться так:
а) результати участі в конкурсах / олімпіадах та інших заходах:
– особи, які мають дипломи переможців / лауреатів конкурсів та олімпіад міжнародного та всеукраїнського рівнів, у т. ч. конкурсу-захисту робіт учнів-слухачів Малої академії наук;
– особи, які мають дипломи переможців / лауреатів конкурсів та олімпіад обласного та міського рівнів;
– особи, які мають посвідчення / сертифікати учасників конкурсів / олімпіад, конференцій, симпозіумів, семінарів, тренінгів тощо;
– особи, які мають опубліковані наукові статті та тези;
б) наявність довузівської підготовки:
– особи, які стали слухачами Центру довузівської підготовки НУК у поточному році.
3. Рівень академічної успішності під час складання вступних випробувань у різній формі, передбаченій Міністерством освіти і науки України, у зв’язку з чим пріоритет надаватиметься таким вступникам, а саме:
– особам, які взяли участь у складанні національного мультипредметного тесту, фахових вступних випробувань / іспитів, співбесід;
– особам, які взяли участь у конкурсі на місця державного / регіонального замовлення;
4. Рівень оформлення мотиваційного листа, у зв’язку з чим пріоритет надаватиметься документам, що відповідають низці таких вимог:
– дотримання рекомендованих технічних вимог щодо оформлення мотиваційного листа;
– наявність усіх структурних частин і змістових блоків у мотиваційному листі;
– логічність;
– аргументованість;
– послідовність;
– змістовність;
– діловий стиль викладу інформації;
– відсутність орфографічних, пунктуаційних та інших мовних помилок.